FAQ

Bekijk hier alle veelgestelde Clever vragen, uiteraard mét de antwoorden.

Over Clever

Meer weten over Clever? Plan dan een demo in!

Ja, Clever is beschikbaar en wordt voortdurend verder ontwikkeld op basis van gebruikersfeedback.

Grafische weergave van het salaris, jaaropgaven, scenario berekenen (proforma voor meer of minder uren werken of procentuele verhoging), declareren, personeelsdossier verlof en digitale HR-assistent (taakgericht AI voor declareren).

Gebaseerd op feedback van klanten zijn de volgende toevoegingen in de maak voor 2024: digitale HR-assistent (taakgericht voor verlof, vraaggericht op basis van CAO of bedrijfsregeling), declaratie, preboarding.

Nee, voor jou als verantwoordelijke blijft Loket.nl de werkplek. Je ontvangt slimme HR-uitbreidingen in Loket.nl die de administratieve taken automatiseert.

Voor de medewerker is Clever de geavanceerde variant van Werknemerloket. Maar Clever is veel meer dan dat; de HR-functionaliteiten krijgen een flinke boost die jou, de HR- en salarisverantwoordelijke, voorziet van geavanceerde tools binnen Loket.nl om je processen efficiënter te maken. Door medewerkers in staat te stellen zelf meer te regelen onder andere met behulp van de digitale HR-assistent, kan jij je concentreren op de grote lijnen en controle uitoefenen waar nodig, terwijl het tijdrovende administratieve werk vermindert.

Nee, zodra een Clever account is gekoppeld, wordt het Werknemerloket account dicht gezet. Clever is dan het primaire portaal voor de medewerker.

Clever is de omgeving van de medewerker en bestaat los van de omgeving van de werkgever. Het Clever account blijft zelfs na beëindiging van het dienstverband toegankelijk voor de medewerker. Op zo’n moment blijven enkel de relevante gegevens in staan die voor de individu van belang zijn. Uiteraard worden hier geen kosten voor gerekend, die pakken wij voor onze rekening. Dit zorgt dat zij niet alleen altijd toegang hebben tot de eigen gegevens en documenten, maar geeft dit mogelijk ook een vlotter preboardingsproces bij een nieuwe werkgever waar ook Loket.nl wordt gebruikt.

Clever komt beschikbaar in Nederlands, Engels, Duits. Uitbreiding naar andere talen, zoals Pools, wordt overwogen op basis van gebruikersfeedback.

Nee, Clever is (juist) geschikt voor zowel kleine als grote ondernemingen. Clever wordt veelal gebruikt van organisaties met enkele medewerkers tot aan internationale organisaties met honderden medewerkers.

Starten met Clever

Na het aanmaken van een account door de medewerker, stuur jij als verantwoordelijke een verzoek om te koppelen. De gegevens worden dan automatisch uitgewisseld en de extra functionaliteiten worden geactiveerd.

Na de opdrachtbevestiging naar ons hebben wij de afstemming met je accountantskantoor. Zodra gedaan, gaat onze Clever customer succes manager in overleg met jou om de wensen en behoeften in kaart te brengen en stemt dit af met het accountantskantoor. Ook na de activatie blijft deze customer succes manager je primaire aanspreekpunt voor feedback en suggesties om je HR- en salarisprocessen verder te verfijnen en te stroomlijnen binnen Clever.

Nee, zodra Clever is gekoppeld, is Werknemerloket niet meer nodig. Alle informatie en functionaliteiten zijn beschikbaar in Clever.

De digitale HR-assistent

De digitale HR-assistent in Clever kan voor je medewerker vragen beantwoorden en taken uitvoeren. Voor het beantwoorden van vragen, wordt de informatie uit Loket.nl gehaald, op basis van de cao of de bedrijfsregeling.

Als er geen cao gevolgd wordt, baseert de digitale HR-assistent zich op bedrijfsspecifieke regelingen.

Clever herkent onder welke cao een medewerker valt en past het antwoord hierop aan.

Momenteel worden vragen niet opgeslagen, maar dit kan in de toekomst veranderen afhankelijk van de privacyoverwegingen.

Veiligheid & Techniek

Clever voldoet aan dezelfde veiligheidsstandaarden als Loket.nl. Meer informatie vind je op de Loket.nl security-pagina.

Om Clever te gebruiken is alleen een apparaat met internetverbinding nodig.

Een medewerker logt in met een gebruikersnaam en wachtwoord. Voor Q1 staat biometrisch inloggen op de planning. Dit betekent dat een medewerker kan inloggen op basis van touch-id (vingerafdruk) of face-id (gezichtsherkening).

Nee, er is nog geen native app. Clever is echter ontworpen met een ‘Mobile first’-strategie, waardoor het optimaal werkt op mobiele telefoons en tablets via de browser. Als er in de toekomst een sterke vraag vanuit onze gebruikers naar een native app blijkt, staan we zeker open voor de ontwikkeling ervan.